İş, aş yok ne var seçim.
Halk artık iyice sıkıldı bir an önce seçimler olsa da rahatlayacak mıyız daha kötüsü mü gelecek beklentisinde.
Seçim sonrası daha kötü olacak diyen ekonomistlerde yok değil.
Zamların artışı, enflasyonun yükselişi çarşının, pazarın zam furyası devam ediyor.
Yat, kalk meydanlarda seçim.
Her taraf seçim afişleri boy, boy kirlilik yaratan resimler.
Başkan adayları, il genel ve belediye meclis üyeleri, muhtar adayları her yerde seçim.
Halkın derdi evine ekmek götürmek.
Adayların derdi de makamları kazanmak.
Ülkede seçim manzaraları gerçekten üzücü.
Birlik, kardeşlik, sevgi içerisinde seçim olmuyor.
Adaylar arası dedi kodular, sataşmalar, sözlü kavgalar.
Saygı, sevgi, seviye yok olmuş.
Seviyesiz, saygısız bir seçim süreci devam ediyor.
Adaylar geziyor oyunuz bize diyor.
Seçmen sandıkta görüşürüz diyor.
Seçimde seçime gördükleri adaylarla hoş beş etsellerde oyları cebinde.
Siyasi adaylar boş durmuyor seçmeni nasıl yanıltırız peşindeler.
Basını yanına alan adaylar anket yaptırıyor.
Anket sonuçlarına baktığınızda gerçekten bu anket doğrumu diyorsunuz.
Çünkü bu ülkede kimsenin kimseye güven yok olmuş.
Basına güven her geçen gün azalıyor.
Anketçiye güven ise hiç yok gibi.
Anketçiye güven olmasa da adaylar anket çalışmasında geri durmuyor.
Sayılı günlere girdiğimiz şu günlerde sosyal medyada birçok seçim anketiyle karşılaşıyoruz.
Ancak seçim döneminde önemli bir rol üstlenen seçim anketleri, her zaman güvenilir bilgi akışı sağlamıyor.
Seçimler yaklaştıkça artan kamuoyu araştırmalarının, seçmenler için faydalı bir yönü olduğu kadar yanıltıcı bir boyutu da olabiliyor.
Bu durum Türkiye’de seçim anketlerinin şeffaflığı ve güvenilirliği konusunda yaşanan endişeleri de beraberinde getiriyor.
Seçim çıkarlar doğrultusunda çok yoğun yaşandığı bu dönemde, halkın doğru bilgiye ulaşması daha büyük bir önem arz ediyor.
Bu süreçte ahlaklı, saygın, seviyeli medyaya büyük görev düşüyor.
Medyadan bilgilendirme ve kamuoyunu doğru yönlendirme işlevlerini yerine getirmesi bekleniyor.
Seçim anketleri, kamuoyunun nabzını ölçmek ve bir seçimin sonucunu tahmin etmek için kullanılan etkin bir araç olarak göze çarpıyor fakat güvenilir anket sonuçları elde etmek için; bu bilgilerin doğruluğu, anket şeffaflığı, örneklem büyüklüğü, anketin zamanı gibi faktörlere dikkat edilmesi gerekiyor.
Doğru yapılmayan yanlı anketler halka güven vermiyor.
Dolayısıyla bu durum, seçim anketlerine duyulan güvenin azalmasına neden oluyor.
Peki, doğru bilgiye erişmenin bu kadar kolay olduğu çağımızda güvenilir anketleri anlamanın bir yolu yok mu derseniz.
Her şeyin başı ahlak diyorum ahlak olmayınca insanlara güven olmuyor.
İnsanların bir birlerine güvenmenin yolu doğru, dürüst, ahlaklı olması gerekiyor.
Ahlak yoksulu bir ülkede ne seçmen adayına, nede aday seçmene güven duymuyor.
Yine de sandıklarda kendisine yakın partisinin adayına oy veriyor.