Şahin Tokmak

1. Yoklamayı ismen yapar ve ders defterini imzalayarak derse başlar.

2. Sınıfta ayırım gözetmez, adil davranır.

3. Sınıfta konuşacağı kelimeleri seçer, bu konuda dikkatli olur.

4. Psikolojik unsurlara gereken değeri verir.

5. Sınıfını ve talebelerini tanır.

6. Öğrencilerin durumlarını defter tutarak tanır.

7. Talebeleri ile yakinen alakadar olur ve dertlerini dinler.

8. Talebeye hedef gösterir, cesaret verir ve ideal aşılar.

9. Dersini sevdirir, talebelerle beraber işler.

10. Vakarlı ve ciddidir. Yerinde güldürür ve yerinde düşündürür.

11. Dersi işlerken gerekli malzemeleri eli altında tutar.

12. Talebelere özel ilgi ve alaka gösterir.

13. Her derste müzakereyi ihmal etmez, bir iki öğrenciye iyi not verir.

14. Dersin sonunda özetler ve bir iki öğrenciye özetletip iyi not verir.

15. Öğrencilerin kabiliyetlerine göre onlardan bilgi ve beceri ister.

16. Örnek olur, planlı ve programlı olur, nizama uyar.

17. Konuyu bitirmeden bir başka konuya geçmez.

18. Dersine zamanında girer ve çıkar.

19. Talebeye güven verir, ama güvenmez, takip eder.

20. Çocukları sevgi ile korkutur.

21. Ölçülüdür, aşırılığı sevmez, normali muhafaza eder.

22. Öğrencilerle tartışmaya girmez.

23. Prensip sahibidir, prensiplerinden taviz vermez.

24. Yerinde müsamaha gösterir.

25. Talebenin her arzusunu hemen yerine getirmez, araştırır, vermeyecekse ikna eder.

26. Bilmediği şeye “Bilmiyorum” der. Bilmediği şeyi de iddia etmez.

27. En güzel ders doğruluk yolunda ölümü istihkar etmektir. Doğruluktan ayrılmaz.

28. Güzel konuşur, kibar ve nazik bir şekilde davranır.

29. Ders harici soruları ve konuları dersin sonuna tehir eder.

30. Çevre ile ilgilenir, çevreyi tanır. Çevre ile iyi ilişkiler kurar.

31. Derse hikaye ve fıkra ile cazip şekilde başlar ve sonunda güzelce özetler.

32. Her derse başlamadan bir önceki dersin kısa özetini hatırlatır.

33. Sınıfın oturuş planını, isimleri ve notları dosyalar ve öğrenciyi tanır.

34. Öğrencilere isimleri ile hitap eder, gözlerine bakarak konuşur.

35. Öğrencilere çalışma metotlarını ve kurallarını öğretir.

36. Milli Eğitimin İlke ve Amaçlarını ve hedeflerini yazar yönetmenliği takip eder.

37. Sınıfta “Ders tanıma ve Problem anketi gibi anketler yapar.

38. Yazılı yoklama sonuçlarını bir hafta içinde okur.

39. Talebe velilerini tanır ve onlarla iyi ilişkiler kurar.

40. Yazılı sorularının cevap anahtarını da hazırlar ve ona göre değerlendirir.

41. Sınıfı ve yazı tahtasını derse hazırlar.

42. Dersi öğrencilerle işler ve dersin özetini öğrencilere yazdırır, defter tutturur.

43. Ödevler verir ve bunları takip eder, notla değerlendirir.

44. Ders Planını tahtaya yazdırır ve her gün bir veciz cümle yazdırarak öğretir.

45. Demokratik ve Aktif bir metotla dersini işler.

46. Öğretmen özel ajandasına her gün bir vakıayı yazarak günlük hatıra tutar.

NOT: Yıllarını eğitime harcamış Demokrat Eğitimciler Derneği Başkanı Mehmet Ali Kaya Hocamın tespitleri