♦ Ekicioğlu; 2019 Yılında 250 Milyon Kamulaştırma Bedeli Bahane Edilerek Ötelenen Çevre Yolu İşini Bedelsiz Olarak Çözüp Önlerine Attı.
♦ “Belediye 250 Milyon Kamulaştırma Bedelini Ödesin Bizde ‘Çevre Yolu’nuzu Yapalım” Diyerek Bilgi Kirliği İle Şehre Karşı Algı Oluşturanlara Hodri Meydan Dedi!
♦Çevre Yolu Güzergâh Alanı’nı Tümünü İmar Tadilatı İle Çözerek, 2019 Yılında 250 Milyon Olarak Telefuz Ettikleri Kamulaştırma Bedelini Sıfıra İndirdi.
♦ “Çevre Yolu” İşini 70 Metre Genişlikle Birlikte Yanlarında Toplayıcı Yolları Da Dâhil Ederek Yaptığı Planla, Parselasyon Da Dâhil, Kamulaştırma Ve Planlama Yönüyle Tümden Çözülmüş Çevre Yolu Planı Karayollarının Önünde..
♦Valimiz Murat Sefa Demiryürek;“17.5 Km “Çevre Yolu’nun 7 Mart 2027 Tarihinde Bitirileceğini” Açıkladı.
Ekicioğlu; “Çevre Yolu” işini 70 metre genişlikle birlikte yanlarında toplayıcı yolları da dâhil ederek yaptığı planla, parselasyon da dâhil, kamulaştırma ve planlama yönüyle tümden çözmesiyle çevre yolu yapımının önünü açtı.
Belediye Başkanı Selahattin Ekicioğlu; Bu “Çevre yolu Güzergâh Alanı’nı tümünü imar tadilatı ile çözerek, 2019 yılında 250 MİLYON gibi bir kamulaştırma bedeli olan alanda yapılan plan düzenlemesi ile çevre yolu tüm koridorunu karayollarına teslimatını gerçekleştirip “sizde yapın” diyerek teslim etmesinden çok sonra çevre yolu yapımına başlanıyor.
♦ İŞTE; ŞEHRİN SİYASİLERİNİN AYRI TELLERDEN ÇALMASI VE HATTA EL ALTINDAN ÖNLLEMESİ, VALİLERİN CARESİZ KALMASI İLE 20 YILLIK BİR ÇEVRE “YOLU” DRAMI İBRETLİK ÖYKÜSÜ..
Kırşehir-Ankara, Kırşehir-Kayseri Karayolu’nun Özbağ çıkışı ile Gölhisar arasının belediye mücavir alan sınırı içindeki “Şehirler arası Karayolu” kesitinin; Belediye Başkanı Halim Çakır döneminde “yol üzerindeki tesis ve işyerlerinin, bazılarının yanlış konuşlanması” sonucu ‘karayolları güvenlik ağına takılması’ ve “yıkımlarının öngörülmesi” sebebiyle “Bu yolun Belediye’ye devri” yapılarak “zarar görmeleri”(!) önlenmişti.
♦ “ŞEHİR İÇİ YOL” STATÜSÜNDEKİ YOLUN, “ŞEHİRLER ARASI TRANSİT YOL” OLARAK KULLANILMASI BÜYÜK RİSKLER OLUŞTURUYOR.
Böylece bakım ve onarımının Kırşehir Belediyesi’ne bırakılmış, biride AKP’li Milletvekiline ait olan Bu yol üzerindeki akaryakıt istasyonları vs.. gibi yapılaşmaların “Karayolları yol yönetmeliği” ve uygulamalarından muaf hale getirilmesi sağlanmıştı.
Normalinde “Karayolları güvenlik ağı”ndan çıkartılan bu “şehir içi yol” statüsündeki yolun, “şehirlerarası transit yol” olarak kullanılması bile büyük riskler oluşturuyor ve oluşturmaya devam ediyor.
Bu nedenle son yıllarda adeta “ölüm yolu” oldu. Ölümlü ve yaralamalı trafik kazalarının ardı arkası kesilmedi. Bu durum; hala mal ve can güvenliği yönüyle her geçen gün artan bir risk oluşturuyorken vatandaşın. Yatırımcıların ve üniversitenin gündeminden hiç düşmedi ama yıllar yılı AKP’li Milletvekilleri ve Belediye yönetiminin ilginç bir şekilde “telaffuz” undan bile rahatsız oldukları hatta el altından “fiilen engelledikleri” açığa çıkmış bir vahim durum oldu.
♦ KIRŞEHİR ÇEVRE YOLUNDA 10 YILI YILLANMIŞ SAVSAKLAMALAR
“Kırşehir Çevre Yolu’nda yıllardır savsaklama ve lakaytlık bir yana, üstüne üstlük ciddi bir bilgi kirliliği yaşanıyordu...
Bilinen; Çevre yolu güzergâhı boyunca vatandaşın arsasında tarlasında kazıkların çakılması ve her yıl “ekim dikim yapalım mı? Alacak mısınız?” diyerek yetkili aramaları ve de “Kırşehir Emlak Piyasası”nın da “Çevre Yolu”nun belirsizliği ile az “gel-git” ler yaşanmadı...
Kırşehir’in Akbayır sırtlarında bozkırda devasa kampüs içindeki modern Üniversite binaları ve de bütün ihtişamıyla yükselen 5 yıldızlı eski adıyla “Makissos” yeni adıyla “Armas Termal Otel”, gelenlerini yıllar yılı “Alaturka- Gecekondu Ulaşım Yolları"nın mahcubiyeti içinde karşıladı.
Kırşehir’de termal turizmin öncüsü olan ve 2007 yılında “çevre yolu yapılacak” sözü verilerek bir grup hemşerimiz tarafından yapımını başlatarak hizmete açtığı bu otel ile Ahi Evran Üniversitesi aldatılmış, savsaklanmış bir ruh haliyle az isyanlara oynamadı da yetkililerden umudu kesmişcesine, gazete gazete gezinip, dert ortağı arar oldular.
İşin asıl sahibi ve 2009’dan bu yana adım atmayan eski Belediye Başkanı Yaşar Bahçeci, her seçimde “sorun yok programda” dese de iki dönem Belediye Başkanlığı süresince bedelini her yönüyle Kırşehir ödedi ve ödüyor.
Biliniyor ki, Kırşehir; “içinde güvenli karayolu ağı” geçmeyen Türkiye çapında "istisna" vilayetlerden…
♦ YIL 2013 BAŞBAKAN ERDOĞAN’IN SÖZÜNÜN ÜZERİNDEN 12 YIL, GEÇİYOR.
“Kırşehir Çevre Yolu” için, şimdiki Cumhurbaşkanımızın, Başbakanlığı döneminde 28 Eylül 2013 tarihinde, Kırşehir’e; Ahilik Haftası Kutlamaları, Neşet Ertaş 1. Altın Bağlama Kültür/Sanat Ödülleri Töreni ve bir açılış için geldiğinde "Şimdi Kırşehir’in çevre yolu ne olacak?” diye soracaksınız. Bakanımızla oturup konuşacağız, onunla da ilgili adımları atacağız." demesinin üzerinden tam 12 yıl geçti.
♦ 2018 YILI 6 OCAK. AKP’Lİ SEÇİLMİŞLER KIRŞEHİR'E BAŞKA, BAKAN BEYE BAŞKA DEMİŞ!
“Bakanımızla oturup konuşacağız, onunla da ilgili adımları atacağız.” denilen Bakan Binali Yıldırım’ın çevre yolu ile ilgili bilgi almak isteyenlere “Kırşehirli arkadaşlarımız çevre yolu şimdilik dursun, mevcut yol üzerinde yüzlerce işyeri sahibi mağdur olur. Bu çevre yolunu yapmak yerine mevcut karayolu üzerinde bulunan üst köprüye destek verin dedikleri" şeklindeki kendisine ilin AKP’li seçilmişlerince iletilen ve Kırşehirli den gizlenen durumu anlatmaktan başka izahat bulamaz.
Nitekim neden sonra 2018 yılı 6 Ocak tarihinde bu eski Ulaştırma Bakanı ve 2018’ın de Başbakanı Binali Yıldırım Kırşehir Âşık Paşa Spor Salonunda gerçekleşen, "AKP 6. Olağan Kongresi"inden yine çevre yolu talebiyle karşılaşınca “Çevre Yolu” işinde Kırşehir’in arkasından çevrilen bir dümeni devirip dökmüştü.
Başkaca şehir giriş ve çıkışlarında devasa viyadük ve alt geçişlerle “Karayolları Yatırımları’ndan büyük paylarla büyük işler yapılırken bizim siyasi temsilcilerimiz bir oldu bittiyle yanlarına bazı sivil toplum kuruluş temsilcilerini de katıp, Ankara'nın yolunu tutarak “Çevre yolu kalsın şu üst köprü yolu finanse edin yeter” diyerek çevre yolumuzu savsakladılar.
♦ BAŞBAKAN YILDIRIM:
“ÇEVRE YOLUNU DAHA ÖNCE YAPACAKTIK AMA ACELESİ YOK KALSIN DEDİNİZ.”
Başbakan Yıldırım, kongre salonunda “Çevre yolunu daha önce yapacaktık ama acelesi yok kalsın dediniz” sözleri buz gibi hava estirmiş, aynen şu cümleleri sar etmişti:
“Çevre yolunu daha önce yapacaktık ama acelesi yok kalsın dediniz ama şimdi zamanı geldi. İnşallah çevre yolunu da plana alacağız ve önümüzdeki yıllarda Kırşehir’imize kazandıracağız. Hayırlı uğurlu olsun.” (6 Ocak 2018 Kırşehir Aşıkpaşa spor salonu AKP İl Kongre konuşması)
♦ ÖZHASEKİ’DE; YAŞAR BAHÇECİ’NİN SAKLI FİKRİNİ DIŞA VURDU.
Bu işte, Kırşehirlilere Yaşar Bahçeci’nin düşüncelerini pazarlayan bir başka saç ayağı neden sonra Kayseri Eski Belediye Başkanı Özhaseki olacaktı
Kaldı ki bu “Meşhur Kırşehir Heyeti” bu "çevre yolu kalsın" hikayesini öylesine ısrarlı sürdürmüş olmalı ki üç yıl önce de,(Şubat 2017) de, Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki nin Kırşehirli gazetecilerin soruları üzerine ” “Kırşehir ısrar etmese bana göre iyi olur. Aslında şehrin içinde küçük vilayetlerde geçen yol daha iyi. Dışarıya atarak bana göre bazen şehirlere iyilik etmezsiniz. Niye ısrar ediyorsunuz bilmiyorum” dediğini de bu gelişmenin içine atarsanız, burada “söyleyene değil söyletene bakın” denirdi..
♦ YIL 2018. DÖNEMİN VALİSİ NECATİ ŞENTÜRK’DE; SİYASİLERİN YALAN BİLGİSİNİ HALKA DUYURUYOR:
“BELEDİYEMİZİN DE 26 MİLYON LİRALIK BÜTÇESİNİN OLMAMASI NEDENİYLE GERÇEKLEŞEMEDİ.”
İşte tamda bu süreç de 2018 yılı başında dönemin valisi Necati Şentürk; “Kırşehir Çiğdem Gazetesi” ne yaptığı açıklamalarda topu Yaşar Bahçeci’nin ikinci dönem başkanlığını yaptığı belediyeye atıyor ve şöyle diyordu:
“Kırşehir’in gelişimine büyük katkı sunacağına inandığımız Çevre Yolu mutlaka hayata geçirilmeli. Çünkü çevre yolu Kırşehir için olmazsa olmaz bir sorundur. Çevre yolu; Ahi Evran Üniversitesi, Makissos Termal Otel ve Organize Sanayi Bölgesi başta olmak üzere büyük bir bölgeyi yakından ilgilendirmektedir.. Çevre yoluna bir önce başlanması için elimden geleni yapıyorum., Ancak kamulaştırmakla yükümlü olan Kırşehir Belediyemizin de 26 milyon liralık bütçesinin olmaması nedeniyle gerçekleşemedi. Bu konuda hükümetin ya da Ulaştırma Bakanlığı’nın mutlaka maddi destek vermesi gerekiyor. Ancak Bakanlığın böyle bir uygulamasının olmaması nedeniyle fazla bir şey yapılamıyor.”
♦ “ÇEVRE YOLU UMUTLARI”;MİKAİL ARSLAN’IN YOĞUN GİRİŞİMLERİYLE “MÜJDE”YE DÖNÜŞTÜ AMA…
Kırşehir'e 6 Ocak’ta geldiğinde Başbakan Binali Yıldırım’ın “Çevre yolunu daha önce yapacaktık ama acelesi yok kalsın dediniz” demesiyle, kendisine “kalsın” diyen bir heyetin varlığı”nı “ifşa” etmesi, heyette yer alanlardan hiçbir açıklama gelmemesi, çok daha önemlisi, Başbakan Binali Yıldırım’ın “ İnşallah önümüzdeki yıllarda” diyerek ileri tarihleri adres göstermesi ile yiten umutlar bir anda ayağa kalkmış bir seçim aday adayı olması nedeniyle öncesi sürece el koyan ve birçok projeler yanında çevre yolu işinde diğer eski ve yeni milletvekili arkadaşlarını ve hatta partilisi ve kolundan tutarak siyasete attığı eski danışmanı Yaşar Bahçeci ile ters düşen Mikail Arslan, Dönemin Başbakanı ve arkadaşı Binali Yıldırım’ı zorlayarak seçim öncesi yatırım programına resmen aldırıyordu.
Çok daha önemlisi “kendi partilisi milletvekilin ve valinin 250 milyonluk kamulaştırma bahanesi” ne de karşı çıkan Mikail Arslan “ bu iş imar revizyon ve tadilatlarıyla kamulaştırma bedelsiz çözülür” diyen ilk kişiydi.
♦ YATIRIM PROGRAMINA BİR ŞEÇİM ÖNCESİ ALINAN ÇEVRE YOLU
“Kırşehir Çevre Yolu”; 2018 E040620 Proje numarası ile Yatırım Programına resmen alınarak, 16.01.2018 tarihli Resmi Gazete’ de de yayınlandı.
♦ EKONOMİK KİRİZ NEDENİYLE ASKIYA ALINDI.
Kırşehir Milletvekili Mikail Arslan’; birçok siyasinin şaşı bakmasına ve hatta şahsi ticari kaygılarla pas geçmesine rağmen ısrarla üzerinde durarak takip ettiği ve özel çaba harcadığı “Kırşehir Çevre Yolu”nda nihayet işi kotarmıştı ama bu sahipsiz şehir; projeyi takip eden Arslan’ın milletvekili listesine girememesi ve "çevre yolu kalsın" diyen ekibin yeniden dümeni ele almasıyla bir haksızlık daha yaşayarak bu sefer “ekonomik kriz” nedeniyle "askıya alındığı" dola isiyle "durdurulduğu" resmen duyuruldu.
♦ Mart 2022..BELEDİYE BAŞKANI SELAHATTİN EKİCİOĞLU 2019 YILINDA 250 MİLYON GİBİ BİR KAMULAŞTIRMA BEDELİ BAHANE EDİLEREK ÖTELENEN ÇEVRE YOLU İŞİNİ ÇÖZÜP ÖNLERİNE ATTI.
Belediye Başkanı Selahattin Ekicioğlu; Bu “Çevre yolu Güzergâh Alanı’nı tümünü imar tadilatı ile çözerek, 2019 yılında 250 MİLYON gibi bir kamulaştırma bedeli olan alanda yapılan plan düzenlemesi ile çevre yolu tüm koridorunu karayollarına teslimatını gerçekleştirip “sizde yapın” diyerek teslim etti. Ekicioğlu Mart 2022'de konuya ilişkin yaptığı açıklamada şöyle diyordu:
“Daha önce söz verdiğimiz gibi çevre yolu ile ilgili imar planı çalışmamızı tamamladık. Milletvekilimiz Mustafa Kendirli , ”250 Milyon TL kamulaştırma bedeli var, Kırşehir Belediyesi ödesin söz veriyorum ben de yolu Ulaştırma Bakanlığı’na yaptıracağım” demişti. Ben de kamulaştırma bedelinin 250 Milyon TL değil 26 Milyon TL olduğunu, söz konusu kamulaştırma bedelinin Kırşehir Belediyesi’ne ait değil Ulaştırma Bakanlığı’na ait olduğunu ancak yapacağımız çalışma ile bu bedeli de Devletin sırtına yüklemeyeceğimizin sözünü vermiştim. Biz çevre yolu ile ilgili çalışmamızı herhangi bir kamulaştırma bedeli çıkmayacak şekilde tamamladık. Sayın Milletvekilimiz Mustafa Kendirli’ de söz verdiği gibi çevre Yolunun yapımı için Ulaştırma Bakanlığı nezdinde gerekli girişimleri başlatsın ve Kırşehir bir an önce çevre yoluna kavuşsun. Bundan sonra sorumluluk kendisinde “Çevre Yolu” işini “70 metre genişlikle birlikte yanlarında toplayıcı yolları da dâhil ederek yaptığımız planla, parselasyon da dâhil, kamulaştırma ve planlama yönüyle tümden çözmüş bulunuyoruz.”
♦ 10 OCAK 2025: VALİ MURAT SEFA DEMİRYÜREK
“17.5 km “Çevre Yolu’nun 7 Mart 2027 tarihinde bitirilecek”
İşte 20 yılı geçkindir bin türlü bahanelerle ve bazı kesimlerin taş koymasıyla yapılamayan “çevre yolu” işi böylece çözüm sürecine girdi ve şimdi yapılıyor.