Kırşehir İl Jandarma Komutanlığı tarafından 22 Ocak 2024 tarihinde gerçekleştirilen bir eğitim faaliyeti, kış mevsiminde trafik güvenliğinin artırılmasını hedefliyor. " Kış Mevsimi Genel Trafik ve Güvenli Sürüş Kuralları" başlığı altında düzenlenen bu eğitimde, sürücülere kış koşullarında güvenli sürüş teknikleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar anlatıldı.
Eğitimde, sürücülerin araçlarını yol ve hava koşullarına uygun, diğer sürücüler için tehlike yaratmayacak şekilde kullanmaları gerektiği vurgulandı. Ayrıca, aşırı hızın sonuçlarına ve fren/durma mesafesinin uzamasına dikkat çekildi. Bu bilgiler, sürücülerin trafikte daha bilinçli ve sorumlu hareket etmelerini sağlamayı amaçlıyor.
Kış şartlarında sürüş teknikleri
Kış mevsiminde sürüş için araç açısından daha hazırlıklı, hız bakımından daha yavaş ve sürücü açısından daha dikkatli olunması gerektiği belirtildi. Eğitimde, cep telefonu kullanımının yol açtığı kazalar ve can kayıplarındaki artışa dikkat çekildi. Ayrıca, karda kaymanın başlıca nedenleri ve önleme yöntemleri üzerinde duruldu.
Su birikintilerine girildiğinde alınması gereken önlemler, direksiyon kontrolü, hız düşürme ve fren kullanımı konularında bilgiler verildi. Bu bilgiler, sürücülerin olası kayma durumlarında nasıl hareket etmeleri gerektiğini açıklıyor.
"Kış Mevsimi Genel Trafik ve Güvenli Sürüş Kuralları, kış şartlarına veya yağmurlu, sisli hava şartlarına bağlı ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı trafik kazalarını en aza indirmek amacıyla düzenlendi."
Petlas Lastik Fabrikasında çalışan 100 sürücüye verilmiş olup, kış mevsimi trafik güvenliğinin artırılması konusunda önemli bir adım olarak görülüyor. Kamuoyuna saygıyla duyurulan bu girişim, sürücülerin ve yolcuların güvenliğini artırarak kazaları azaltmayı hedefliyor.
22 Ocak 2024 tarihinde Kırşehir İl Jandarma Komutanlığınca “Kış Mevsimi Genel Trafik ve Güvenli Sürüş Kuralları” eğitimi kapsamında;
a). Sürücülerin araçlarını kurallara, yol ve hava koşullarına uygun ve diğer sürücüler için tehlike yaratmayacak şekilde kullanılması,
b). Aşırı hız sonucu tepki mesafeleri uzayacağı, (Hız 2 katına çıkınca, fren mesafesi 4 katına çıkacağı), fren / durma mesafesi uzayacağı,
c). Kış şartlarında sürüş için araç açısından daha hazırlıklı, hız bakımından daha yavaş ve sürücü açısından daha dikkatli ve kontrollü olmak gerektiği,
ç). Sürüş esnasında cep telefonu kullanımı nedeniyle şehir içinde arkadan ve yandan çarpma, şehirlerarası yollarda şerit ihlali ve emniyet şeridinde duran araçlara çarpma şeklindeki kazalar ve can kayıplarında sürekli artış meydana geldiği,
d). Karda kaymaya neden olan asıl unsurun sürücü olduğu, kayma hareketini başlatan faktörlerin; gaza gereğinden fazla basma, sert fren yapma, sert direksiyon hareketi, vites küçültmede debriyaj pedalının ani bırakılması olduğu,
e). Su birikintilerine (aguaplaning) girildiğinde direksiyon sıkıca ve düz tutulması, hız düşürülmesi, gazdan ayak çekilmesi, kaymayı başlatabilecek manevra ve frenden kaçınılması, gerektiği hususlar anlatılmış olup,
“Kış Mevsimi Genel Trafik ve Güvenli Sürüş Kuralları kış şartlarına veya yağmurlu, sisli hava şartlarına bağlı ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı trafik kazalarını en aza indirmek amacıyla Petlas Lastik Fabrikasında çalışan 100 sürücüye konferans
salonunda trafik eğitim faaliyeti icra edilmiştir." verildi.