Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi (KAEÜ), 2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı ( YKS) ile üniversitelerine yerleşen öğrencilere kesin kayıt işlemleri hakkında bilgilendirme yaptı.
2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı tercih sonuçlarının açıklanmasının ardından yerleşen öğrenciler için kayıt süreci başlıyor. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'ne yerleşen öğrenciler için Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, kesin kayıt işlemleri hakkında resmi sitesinde açıklama yaparak, öğrencileri bilgilendirdi.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'ne kayıt yaptıracak öğrencilerin izleyeceği yolları Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, şöyle açıkladı:
e-DEVLETevlet sisteminden kayıt işlemleri: 19-21 Ağustos 2024
Yükseköğretim Bilgi Sistemi çalışmaları kapsamında Üniversitemiz programlarına yerleşen öğrenciler https://www.turkiye.gov.tr/ web sitesi üzerinden elektronik kayıt yaptırabileceklerdir. Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler Üniversitemizin ilgili Akademik Birimlerine gelerek kayıtlarını tamamlayabileceklerdir.
E-Devlet üzerinden elektronik kayıtlar 19-21 Ağustos 2024 tarihleri arasında https://www.turkiye.gov.tr/ web sayfasından gerçekleştirilecektir. Elektronik kayıt bu sayfada “ehizmetler” bölümü altında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altında “Üniversite EKayıt” seçeneğinden e-devlet şifresiyle kimlik doğrulaması yapıldıktan sonra gerçekleştirilecektir. EDevlet şifresi almamış olan adaylar şifrelerini nüfus cüzdanlarının aslı ile bizzat PTT şubelerinden temin edebilecektir.
e-Devlet üzerinden kayıt yaptıran öğrencilerimizin Üniversitemize kayıt ve belge teslimi için gelmelerine gerek yoktur. (Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokuluna ilk kez kayıt yaptıran öğrenci, ilk dönemdeki eğitim-öğretimin başlamasını takip eden on beş takvim günü içerisinde, daha önce öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumlarında almış ve başarmış olduğu dersler için muaf olmak isteğiyle (transkript ve ders içerikleri ile birlikte) kayıtlı olduğu dekanlık/müdürlüğe başvuruda bulunabilir. )
e-Devlet üzerinden kaydını tamamlayanlar barkotlu çıktıyı almanız gerekmektedir.
e-Devlet üzerinden kayıt yaptıramayan öğrencilerimizin izleyecekleri yollar;
Askerlik durumu nedeniyle e-devlet sisteminden kayıt yaptıramayan erkek adayların bağlı bulundukları Askerlik Şubesinden alacakları “Yükseköğretime Kayıt Yaptırmasında Askerlik Yönünden Sakınca Yoktur” ibaresini içeren belge ile 2024- YKS sonuç belgesinde belirtilen kayıt tarihinde kayıt hakkı kazandığınız Akademik Birime şahsen müracaat etmeniz gerekmektedir.
2024- YKS sonucunda Üniversitemiz Yükseköğretim programlarına kayıt hakkı kazanan ancak e-devlet sisteminden kayıt yaptıramayan adaylar; liseden mezun olamayan öğrenciler mezun durumda olduğunu gösterir belge ile veya lise mezuniyet bilgilerinin sistemde kayıtlı olmaması nedeniyle kayıt yaptıramayan öğrencilerimiz ise Lise Diplomasının aslı görülmek üzere 1 Adet fotokopisiyle kayıt hakkı kazandığı Akademik Birime başvuruda bulunmak zorundadır.
2008 ve önceki yıllarda mezun olanlar e-Devlet üzerinden bilgileri görünmediğinden şahsen kayıt işlemlerinde istenilen belgelerle birlikte kayıt hakkı kazandığı Akademik Birime başvuruda bulunmak zorundadır.

O merkeze atölye kuruldu O merkeze atölye kuruldu


Üniversitemize şahsen kayıt işlemleri: 19-23 Ağustos 2024.
2024-YKS sonucuna göre, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Üniversitemiz programlarına kayıt yaptırmaya hak kazanan adaylar, kesin kayıt işlemlerini 2024-YKS sonuç belgesinde belirtilen tarihlerde (19-23 Ağustos 2024) ve adreslerde şahsen veya vekâletle yaptıracaklardır.
Şahsen kayıt için gerekli belgeler:
Öğrenci numaranızı öğrenmek için Öğrenci Numaranı Öğren linkini tıklayınız.Adayın mezun olduğu lise veya dengi okuldan aldığı diplomanın aslı görülmek üzere bir suret fotokopisi ya da yeni tarihli mezuniyet belgesinin aslı. Üzerinde T.C. kimlik numarası bulunan nüfus cüzdanının, aslı ibraz edilmek üzere, fotokopisi. 2005 ve daha öncesi doğumlu erkek öğrenci adayları için, Üniversiteye kesin kayıtta askerlik bakımından herhangi bir sakınca olmadığına ilişkin, ilgili askerlik şubesinden alınan yeni tarihli resmi belge.
Kesin kayıt yaptıran tüm öğrencilerimiz için ortak bilgi notları:
Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 Salı günü mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 Cuma günü mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
2024 YKS ile yaptıran öğrenciler için, zorunlu “Yabancı Dil” dersi muafiyet sınavı; 25 Eylül 2024 Çarşamba günü, Üniversitemiz Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılacaktır. Bu sınava katılmak isteyenlerin akademik takvimde belirtilen başvuru tarihlerinde kayıt yaptırdıkları akademik birime müracaat etmeleri gerekmektedir.
Üniversitemize 2024-YKS sonucunda yerleşen ve askerlik çağı gelmiş ya da bakaya kalan erkek öğrencilerimizin kayıtları yapılacaktır. Ancak, bu durumdaki adayların askerlikleri tecil edilmiş ise askerlik tecil sürelerinin bitimine kadar kayıt hakkı kazandıkları programda eğitime devam edebilecek, tecil sürelerinin sona ermesi hâlinde askerlik erteleme haklarını kaybettiklerinden bu durumdaki adayların kayıtlı oldukları ilgili akademik birime başvurmaları halinde kayıtları dondurularak, askerlik hizmetlerini tamamladıktan sonra eğitime devam edebileceklerdir.
Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıtlı öğrenciler, elektronik kayıt ekranında kaydı yapılmayarak yerleşmiş olduğu Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir.
Öğrencilerimize iletilmesi gereken genel ya da özel bazı hususlar, duyuru panoları ve üniversitemiz web sitesinde “http://www.ahievran.edu.tr” ilan edilmekte ve bunlar tebliğ yerine geçmektedir. Bu nedenle düzenli olarak duyuruları takip etmeniz yararınıza olacaktır. 2024 YKS ile Üniversitemiz programlarına kayıt yaptıran öğrencilerimizin Güz Dönemi ders kayıtları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılacaktır. Otuz Dört Yaş Üstü Kadın Kontenjanı için "2024 YKS kayıt işlemlerinde 34 yaşını tamamlamış kadınlar için ayrılan kontenjandan yararlanarak bir yükseköğretim programına yerleştirilenlerden herhangi bir lisans programından mezun olduğu tespit edilenler ile ön lisans programlarına yerleşenler için ön lisans programından mezun olduğu tespit edilenlerin ilgili yükseköğretim kurumu tarafından kayıtları yapılmayacaktır. Daha önce bir ön lisans programından mezun olanlar ise sadece lisans programları için ayrılan kontenjanları tercih edebileceklerdir.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı Bursu hakkında da şu duyuruyu yaptı:
2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen; Okul Öncesi Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Özel Eğitim Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, Almanca Öğretmenliği, Tarih Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Coğrafya Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Arapça Öğretmenliği ile Felsefe Grubu Öğretmenliği programlarına (branşlarına) ilk beş tercihinde yerleşen ve kontenjana giren beşbin (5.000) öğrenciye burs verilecektir. MEB bursu, 06/03/2004 tarih ve 25394 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 5102 sayılı Kanun ve bu Kanun uyarınca yürürlüğe konulan Yönetmelik çerçevesinde Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğünce ödenecektir. 2024-2025 eğitim öğretim yılında burs almaya hak kazanan öğrenciler, Bakanlığımızca ve Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğünce ilan edilecektir. MEB burs ödemeleri Gençlik ve Spor Bakanlığı Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğünce yapıldığından burs almaya hak kazanan öğrencilerin mağduriyet yaşamamaları için Gençlik ve Spor Bakanlığı Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğünce yapılacak duyuru doğrultusunda e- Devlet Kapısı üzerinden burs/kredi müracaatında bulunmaları gerekmektedir. ( HABER MERKEZİ)

Muhabir: Haber Merkezi