Eğitim Bir-Sen Kırşehir 1 Nolu Şube Başkanı Fatih Mehmet Yavuz, 2024-2025 eğitim-öğretim yılına dair açıklamalarda bulunarak, eğitim sisteminin dönüşümü ve eğitim çalışanlarının beklentilerinin karşılanması gerektiğini vurguladı.Yeni eğitim-öğretim yılının başlamasıyla birlikte öğretmen açığı, ücretli ve sözleşmeli öğretmenlik gibi eğitim sisteminde çözülmesi gereken birçok sorun gündeme gelmiştir. Eğitim Bir-Sen Kırşehir 1 Nolu Şube Başkanı Fatih Mehmet Yavuz, öğretmen istihdamında bölgeler arası dengesizlik, iş güvencesiz çalışma koşulları ve yer değişikliği taleplerinin karşılanamaması gibi konuların çözülmesi gerektiğini ifade etti.
Yavuz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Müfredatı’nın, bilgiyi beceriye dönüştüren, değerlerine önem veren nesiller yetiştirecek bir model olarak önemli olduğunu belirtti. Ancak, bu müfredatın başarıya ulaşabilmesi için öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerle desteklenmesi gerektiğini vurguladı.
Öğretmenlerin Memnuniyeti Eğitimin Kalitesini Belirliyor
Öğretmenlerin işlerinden memnuniyetinin, eğitimin niteliğini ve ülkenin geleceğini doğrudan etkilediğini belirten Yavuz, öğretmenlerin umutsuzluğa kapılmaması için iyi bir çalışma ortamı ve yeterli imkanların sağlanması gerektiğini ifade etti.
Ekonomik Zorluklar ve Eğitim Çalışanlarının Alım Gücü
Enflasyonun alım gücünü düşürdüğü bir dönemde, kamu görevlilerinin yaşam şartlarının zorlaştığını söyleyen Yavuz, ekonomik toparlanmanın sabit gelirli kamu görevlilerine de yansıması gerektiğini dile getirdi. Özellikle eğitim çalışanlarının maaşlarında iyileştirmeler yapılmasının önemini vurguladı.
20 Bin Öğretmen Atama Sürecindeki Belirsizlik Giderilmeli
Bakanlığın mülakat sürecini tamamladığı 20 bin öğretmenin atama sürecinin hızlandırılması gerektiğini belirten Yavuz, özellikle öğretmen açığının olduğu okullarda öğrencilerin öğretmensiz kalmaması için atamaların bir an önce yapılmasının önemine dikkat çekti.
Mülakat Uygulaması Kaldırılmalı
Yavuz, öğretmen seçiminin mülakatla yapılmasının objektiflikten uzak olduğunu belirterek, bu uygulamanın adalet duygusunu zedelediğini söyledi. Mülakat uygulamasının kaldırılarak, alımların KPSS puan üstünlüğüne dayalı yapılması gerektiğini savundu.
Öğretmen Açığı Sorunu Çözülmeli
Okulların ve bölgeler arasındaki nitelik farkının kapanması için yeterli sayıda öğretmen atamasının yapılması gerektiğini belirten Yavuz, ihtiyacın karşılanmaması durumunda eğitim kalitesinin düşeceğine dikkat çekti.
Sözleşmeli ve Ücretli Öğretmenlik Son Bulmalı
Öğretmenlerin aile bütünlüğünü bozan, haklarını sınırlayan sözleşmeli öğretmenlik uygulamasının kaldırılması gerektiğini vurgulayan Yavuz, bu öğretmenlerin kadrolu istihdam edilmesi gerektiğini belirtti.
Yer Değişikliği Talepleri Karşılanmalı
Yavuz, öğretmenlerin yer değişikliği taleplerinin karşılanamamasının çalışma barışını bozduğunu ifade ederek, adil ve objektif bir yer değişikliği takviminin uygulanmasının önemine dikkat çekti.
Kalıcı Bir Kariyer Sistemi Kurulmalıdır
Kariyer basamaklarında ilerlemenin hizmet süresine dayalı olması gerektiğini savunan Yavuz, uzman ve başöğretmenlik ünvanları için sınav zorunluluğunun kaldırılması gerektiğini belirtti.
Eksiklikler Giderilmeli, Öğretmenlik Meslek Kanunu Geliştirilmeli
Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun, tüm öğretmenlerin kadrolu istihdamını ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerini destekleyecek düzenlemeleri içermesi gerektiğini vurgulayan Yavuz, bu konunun TBMM Genel Kurulu’nda görüşülmeye devam edeceğini ifade etti.
İstihdamda Güçlük Çekilen Bölgeler İçin Teşvikler Hayata Geçirilmeli
Öğretmen açığını kapatmak için zorunlu hizmet uygulamalarının yeterli olmadığını belirten Yavuz, bu bölgelerde görev yapan eğitim çalışanlarına ilave özel hizmet tazminatlarının verilmesi gerektiğini söyledi.
Eğitim Yönetimi Profesyonel Bir Meslek Olarak Yapılandırılmalı
Yavuz, eğitim yönetiminde liyakat esaslı, uzun vadeli bir modelin inşa edilmesi gerektiğini belirterek, eğitim kurumlarının yönetici atamalarında şeffaf ve belirli politikaların izlenmesini önerdi.
Eğitim Çalışanlarına Yönelik Şiddete Karşı Önlemler Alınmalıdır
Eğitim çalışanlarına yönelik şiddet olaylarının önüne geçmek için caydırıcı cezai ve hukuki tedbirlerin alınması gerektiğini ifade eden Yavuz, mevcut düzenlemelerin yetersiz olduğunu belirtti.
Öğretim Yılına Hazırlık Ödeneği Tüm Eğitim Çalışanlarına Ödenmelidir
657 sayılı Kanun'un ek 32. maddesi kapsamında verilen hazırlık ödeneğinin sadece öğretmenlerle sınırlı kalmayıp, eğitim-öğretim hizmetlerinde görevli tüm çalışanlara ödenmesi gerektiğini savunan Yavuz, bu konuda MEB’in daha kapsayıcı olmasını talep etti.