KADEM Kırşehir İl Temsilcisi Müge Şebnem Şahin, 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddetle Uluslararası Mücadele Günü'nde, kadına yönelik şiddetin her türüne karşı toplumun bilinçlenmesi için önemli açıklamalarda bulundu. Şahin, "Şiddete seyirci kalma" sloganıyla başlatılan yeni kampanyanın, özellikle medyada kadına yönelik şiddet ve izleyici farkındalığını artırmayı hedeflediğini belirtti.
KADEM'in 11 yıldır kadına yönelik şiddetle mücadelede etkin bir rol üstlendiğini söyleyen Şahin, derneğin şiddetle mücadelesinin kapsamını ve hedeflerini şöyle ifade etti: "Bütün çabamız, şiddet ortaya çıkmadan önce önünü alabilmek ve kadını korumaktır. Kadınlara, sahip oldukları hakları, yasal güvencelerini ve şiddetten korunmanın yollarını anlatıyoruz. Ayrıca ailelere, öğretmenlere ve öğrencilere yönelik programlar geliştiriyoruz."
KADEM'in geçmişte düzenlediği başarılı kampanyalara da değinen Şahin, "Sen Varsan Şiddete Yer Yok", "Şiddete Göz Yumma", "Şiddete Hakkın Yok" gibi sloganlarla toplumda önemli farkındalık yaratıldığını söyledi. Bu yıl ise kampanyanın sloganı, "ŞİDDETE SEYİRCİ KALMA…" olarak belirlendi.
YERLİ DİZİLER ÜZERİNE YAPILAN ÖNEMLİ ARAŞTIRMA
KADEM, şiddetin medyada nasıl yer bulduğunu incelemek amacıyla “Medyada Kadına Yönelik Şiddet ve İzleyici Farkındalığı: Yerli Diziler Üzerine İnceleme” başlıklı bir araştırma gerçekleştirdi. Şahin, bu araştırmanın televizyon dizilerindeki şiddet türlerinin izleyici üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçladığını belirtti. Araştırmada, 14 yerli yapım dizisinde, toplamda 3013 kadına yönelik şiddet sahnesi tespit edildi. Bu şiddet türlerinin büyük kısmı psikolojik şiddet ve sözlü şiddet olarak öne çıktı.
DİZİLERDE ŞİDDET VE TOPLUMSAL ETKİLERİ
Şahin, televizyon dizilerinin kadına şiddeti normalleştirme ve romantize etme eğiliminde olduğunu vurguladı. "Dizilerdeki şiddet sahneleri, seyircinin bu tür sahnelere duyarsızlaşmasına neden olabiliyor. Kadına yönelik şiddet, artık sadece bir ekranda değil, günlük yaşamımızda da etkilerini göstermeye başlıyor" dedi.
Kadını ve aileyi şiddetten korumak sadece kadın derneklerinin değil, tüm toplumun ortak sorumluluğudur diyen Şahin,”dizi yapımcıları, senaristler, kanallar ve reklam verenler de bu sorumluluğa ortak olmalıdır”dedi.
Şahin, kampanyanın başarısının sadece kadın dernekleriyle sınırlı olmayıp, tüm toplumun ortak çabasıyla mümkün olacağını vurguladı. Dizi yapımcılarının, senaristlerin ve medya kuruluşlarının, şiddeti yüceltmeyen içerikler üretmeleri gerektiğinin altını çizdi. Kampanyanın, kadına yönelik şiddet konusunda toplumsal farkındalık oluşturmasını dilediklerini belirtti.