Eğitim

Projenin uygulama akışı belli oldu

Proje kapsamında birçok faaliyet gerçekleştirilecek.

Kırşehir Fatoş Çetin Anaokulu’nda Dilimizin Zenginlikleri Projesi uygulanmaya başlandı ve projenin uygulama akışı belli oldu.

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Kırşehir Fatoş Çetin Anaokulu’nda Dilimizin Zenginlikleri Projesi uygulanmaya başlandı. Projenin uygulama aşamasını belirleyen Kırşehir Fatoş Çetin Anaokulu, uygulama aşaması kapsamında eğitim dönemi boyunca farklı programlar gerçekleştirilecek. Yapılacak programlar ay ay değişiklik gösterecek. Projenin okul yürütme kurulunda Okul Müdür Yardımcısı Rukiye Koyuncu, Zümre Başkanı Zübeyde Artım, Öğretmen Rabia Özkul, Öğretmen Ayşe Aksu, Öğretmen Sibel Gökbulut yer aldı.

Dilimizin Zenginlikleri Projesi uygulama aşaması hakkında Kırşehir Fatoş Çetin Anaokulu, resmi sitesinde şu açıklamayı yaptı:

“Ekim-Kasım ayı; Aileler ile çevrim içi-yüz yüze kısa bilgilendirme toplantısı yapılması (22-25 Ekim), sözel dil becerilerini geliştirmeye yönelik yürütülen bir etkinliğe ailelerin gözlemci olarak katılımlarının sağlanması (28 Ekim-1 Kasım), ailelerin ve çocukların birlikte katılım göstereceği bir faaliyet yapılması (4-8 Kasım).

Kasım-Aralık ayı; Okul öncesi öğretmenlerine yönelik etkileşimli kitap okumaya yönelik bilgilendirme/eğitim yapılması (18-22 Kasım), etkileşimli okuma yöntemi ile okunacak kitaplar belirlenmesi ve günlük eğitim akışları planlanması (25-29 Kasım), etkileşim kitap okumalarının merkeze alındığı günlük eğitim akışları uygulanması (2-6 Aralık), okunan kitaplardaki bilinmeyen kelimeler belirlenmesi (9-13 Aralık).

Aralık ayı; Okul öncesi öğretmeni tarafından çocuk edebiyatı alanında çalışan (yazar, çizer, akademisyen, masal anlatıcısı vb.) bir uzman ile iletişim kurulması (16-20 Aralık), ilgili uzman ile yüz yüze veya çevrim içi etkinlik gerçekleştirilmesi (23-27 Aralık).

 Aralık-Ocak ayı; Okul öncesi öğretmenleri tarafından yakından uzağa ilkesine uygun olarak çocuğa Türk Kültürüne yönelik çerçeve oluşturacak ögeler belirlenmesi (30 Aralık-3 Ocak), ele alınması planlanan başlıklara yönelik tekerleme/ şiir/şarkı hazırlanması, hazırlanan eğitim içerikleri eğitim akışlarında kullanılması (6-10 Ocak).

Dönem sonu iyi örnekler; Dönem boyunca proje kapsamında yapılan faaliyetler arasından seçilen iyi örneklerin okul/ ilçe ve il bazında paylaşımlarının yapılması (13-17 Ocak).

Şubat ayı; Etkileşimli kitap okuma yönteminde belirlenen bilinmeyen kelimelere yönelik söyle-çiz etkinliği gerçekleştirilmesi (3-7 Şubat), kelimelerin temalar bağlamında ayrıştırılması (10-14 Şubat), tüm sınıfın etkin katılımıyla bilinmeyen kelimelere yönelik kelime kartları hazırlanması(17-21 Şubat), hazırlanan kartlar ile düşün-bul, uyaklı kelime söyle, eş/zıt anlamlı kelimeyi söyle etkinliklerinden uygun olanlarının uygulanması (24-28 Şubat).

Mart-Nisan ayı; Yaş grubunun gelişim özelliklerine uygun milli ögeler içeren şiir ve şarkı içerikleri belirlenmesi(3-7 Mart), tüm çocuklara bireysel farklılıklarına uygun şiir veya şarkı öğretilmesi (10-21 Mart), il genelinde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı şenlikleri için hazırlıklar ve etkinlikler düzenlenmesi (24 Mart-25 Nisan).

Nisan-Mayıs ayı; Kitap tanıtma çalışmaları yapılması (28 Nisan-5Mayıs), hikaye tamamlama çalışmaları yapılması (12-16Mayıs), hikaye kartı hazırlama çalışmaları yapılması (20-23 Mayıs), afiş tasarlama çalışmaları yapılması (26-30 Mayıs).

Haziran ayı; Aileler ve çocuklar kendi kitaplarını hazırlaması ve sunumunu gerçekleştirmesi(2-4 Haziran).

Dilimizin Zenginlikleri Yıl Sonu Şöleni; ‘Dilimizin Zenginlikleri Şöleni’nde sergilenmek üzere ilçelerden gelen materyaller tasnif edilmesi (Tarih İl Yürütme Komisyonunca belirlenecektir.), şölen alanı hazırlanması (Tarih İl Yürütme Komisyonunca belirlenecektir.), Dilimizin Zenginlikleri Yıl Sonu Şöleni gerçekleştirilmesi (Tarih İl Yürütme Komisyonunca belirlenecektir.).” (BÜLTEN)