Okul içinde ve dışında öğretmenlerin mesleki bilgi, beceri, değer ve tutumlarının gelişimini destekleyen, etkili öğrenme ve öğretme ortamları oluşturmada öğretmene destek sağlayan süreçler bütünü olarak tanımlanan "Okul Temelli Mesleki Gelişim" eğitimleri kapsamında Süleyman Türkmani İlkokulu Müdür Yardımcısı Nazire Çiçek tarafından öğretmenlere "Eğitimde Yeni Teknolojileri ve Web 2.0 Araçları Kullanımı Semineri" verildi.
Süleyman Türkmani İlkokulu Öğretmenlerinin derslerinde aktif kullanabilecekleri teknolojik gelişmeler ve web 2.0 araçları uygulamalı olarak anlatıldı. Web 2.0, kullanıcılarında içerik geliştirebildiği, birbirleriyle işbirliği yapabildiği, kullanıcılar arasında bilgi ve fikir alışverişini destekleyen ikinci kuşak web platformu olarak tanımlanmaktadır. WEB 2.0 araçları öğrencilerin hem yazma hem de öğrenme süreçlerinde teknoloji becerilerini geliştirmelerine katkı sunmakta, bilgi ve içerik oluşturmayı sağlamaktadır. WEB 2 araçlarının kullanımı, öğrencilerin işbirliğini geliştirici yeni yöntemler öğrenmelerine imkan sunmaktadır.
Web 2.0 uygulamaları öğrencilerin öğrenim hayatlarında ve ileriki yaşamlarında teknoloji okuryazarı, faal ve katılımcı bireyler olmalarına yardımcı olmakta, öğrenciler ürün odaklı çalıştıkları için gayretlerinin sonuçlarını somut olarak elde ettikleri için derse karşı istekleri ve bir şey geliştirmiş olma mutluğunu yaşamaktadırlar. Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler sadece verilen bilgiyi tüketen bireyler konumundan, bilgiyi üreten, bilgiyi değiştiren, kaynağını sorgulayan aktif öğrenciler olmaktadırlar. Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğretmen sınıfa getirdiği farklı aktivite, programlar ve ürünler sayesinde sınıfına canlılık getirir, öğretmenin değerlendirme çeşitliliği artar. Standart değerlendirmeye alternatif olarak ürün odaklı değerlendirme yöntemlerini kullanabilir. Web 2.0 araçlarını kullanan öğretmen derslerinde daha güncel ve işlevsel içerikleri kullanır. Web 2.0 araçlarının çeşitliliği sayesinde öğretmen zaman ve mekan konusunda özgürleşir. Bu durumda öğretmenin daha kısa zamanda daha çok bilgi vermesini, değerlendirme aşamasındaki vakit kaybını da minimum seviyelere çekerek bu zamanı daha farklı etkinliklerde kullanma imkânı sağlamaktadır. Verimli ve faydalı geçen seminer için eğitim görevlisi Nazire Çiçek'e ve öğretmenlere teşekkür edildi.(AYNUR BAYRAK)