Ahi Evran Üniversitesi  Eğitim Fakültesi  Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı bünyesinde coşkuyla kutlandı. Eğitim Fakültesi  zemin katında Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Okan Kuzu öncülüğünde, matematik öğretmen adayları ve öğretim elemanlarının aktif katılımıyla günün anlam ve önemi ile ilişkili olarak matematik etkinlikleri tüm gün sergilendi. Etkinlikler Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Hüseyin Şimşek ve Prof. Dr. Ali Güneş, Fakülte Dekanı Prof. Dr. Refik Balay, Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Hamza Yakar ve Doç. Dr. Yusuf Ziya Olpak, Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ferdağ Kahraman Aksoyak, farklı bölümlerden öğretim elemanları ve öğretmen adayların yoğun katılımlarıyla gerçekleştirildi.

Ahi Evran Üniversitesi  Eğitim Fakültesi  önemli paydaşlarından olan Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinden Kaman İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Ramazan Kılıç, 30 Ağustos Zafer İlkokulu Müdürü Musa Sargın, Bil Koleji Ortaokul-Lise Müdürü Akıner Akıncı, öğrenci ve öğretmenlerin temsilen Kırşehir Bil Koleji 4., 5., 6. ve 7.  sınıf öğrencileri ve öğretmenleri, şehrin farklı okullarında görev yapmakta olan matematik öğretmenlerinin katılımıyla matematiğin eğlenceli ve gerçekçi yönü somut materyaller aracılığıyla tanıtıldı.

Törenle sertifikalarını aldılar Törenle sertifikalarını aldılar

Etkinlikte yer alan öğretim materyalleri, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyeleri danışmanlığında, matematik öğretmen adaylarının yoğun çalışmaları sonucunda oluşturulmuştur. Materyaller matematiğin sayılar, geometri, cebir ve ölçme gibi öğrenme alanlarının yanı sıra, matematik ve sanat, matematik ve teknoloji, matematik eğitiminde drama, oyunlarla matematik, matematik ve mizah gibi konularını kapsamıştır. Etkinlikler hem matematik kavramlarının nasıl daha anlaşılır bir şekilde öğretileceğine dair fikirler sunarken hem de bu kavramların nasıl eğlenceli oyunların bir parçası haline gelebileceğini de göstermiştir. Böylece matematiğin çok yönlü doğası katılımcılara tanıtıldı.

Öğretmen adayları bu etkinlikler sayesinde soyut olarak düşünülen matematiğin çeşitli materyallerle somutlaştırılarak günlük hayattaki yerini, eğlenceli ve düşündürücü yönünü gösterme imkânı buldular. Etkinliklerin olduğu stantlara gelen her yaştan matematik meraklısına etkinliklerin amacını anlatmışlar, ortaya karşılıklı ve verimli bir etkileşim çıktı. Öğretmen adayları materyal hazırlama süreci ve bu materyalleri sunma etkinlikleri sonucunda mesleki gelişimlerine önemli katkılar sağladıkları bir deneyim yaşadıklarını ifade ettiler.

Muhabir: Zeliha Karayel