Eğitim

Gençler, ÇEDES Projesi kapsamında eğitim ve sosyal beceriler geliştirdi

ÇEDES Projesi kapsamında Kırşehir’de öğrenciler gençlik kampına katıldılar. Kız ve erkek öğrenciler, değerler eğitimi alarak kişisel gelişimlerine katkı sağladılar.

Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum (ÇEDES) Projesi kapsamında Kırşehir’deki öğrenciler gençlik kamplarına bir araya geldi. Kamp süresince öğrenciler, değerler eğitimiyle tanışırken, sosyal becerilerini geliştirme fırsatı buldular. Kırşehir'den katılan gençler, hem kişisel gelişimlerine katkı sağladı hem de bölgesel dayanışmayı pekiştirdi.

Millî Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Diyanet İşleri Başkanlığı iş birliğinde Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum (ÇEDES) Projesi yürütülüyor. Proje kapsamında, Kırşehir’den kız ve erkek öğrencilere yönelik iki ayrı gençlik kampı gerçekleştirildi.

KIZ ÖĞRENCİLER, MERSİN’DEKİ KAMPTA BULUŞTULAR

ÇEDES Projesi çerçevesinde, Kırşehir’deki okullardan kız öğrenciler, 4-7 Nisan 2025 tarihlerinde Mersin’deki 23 Nisan Gençlik Kampı’nda bir araya geldi. Durdu Muzaffer Marşap Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi, Fatımatüz Zehra Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Hoca Ahmet Yesevî Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden katılan kız öğrenciler, çeşitli etkinlikler aracılığıyla hem değerlerini öğrenme fırsatı buldu hem de sosyal becerilerini geliştirdi.

Erkek öğrenciler ise 11-14 Nisan 2025 tarihleri arasında Kaman’daki Ahi Evran Gençlik Kampı’nda buluştular. Bu kampta, Abdulkadir Özcan Anadolu İmam Hatip Lisesi, Kırşehir Anadolu İmam Hatip Lisesi, Hoca Ahmet Yesevî Anadolu İmam Hatip Lisesi, Akpınar Anadolu İmam Hatip Lisesi, Çiçekdağı Anadolu İmam Hatip Lisesi, Mucur Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Kaman Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden öğrenciler yer aldı. Kamp süresince öğrenciler, değerler eğitimi ve sosyal beceri atölyelerine katıldılar.

Kırşehirli gençler, kamp süresince hem değerler eğitimi alarak toplumsal sorumluluk bilinci kazandılar hem de arkadaşlık ilişkilerini geliştirme, liderlik gibi sosyal beceriler üzerinde çalıştılar. Eğitimler ve aktiviteler, öğrencilere sadece kişisel gelişim fırsatları sunmakla kalmadı, aynı zamanda toplumsal dayanışmayı artırmaya yönelik bir platform oluşturdu.