Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Ertuğrul Talu ve Psikolojik Danışman Dilek Köksal, Bil Koleji Kırşehir Kampüsü'nde öğrencilerle bir araya geldi. Eğitim, "Akademik Erteleme ve Çözüm Yolları" başlığı altında gerçekleştirildi. Seminer, öğrencilerin akademik başarılarını olumsuz yönde etkileyen erteleme davranışını anlamalarına ve bu durumla nasıl başa çıkabileceklerine dair bilgiler aktarıldı.

“Kahve Bahane” Projesiyle Taşdemir’e anlamlı ziyaret “Kahve Bahane” Projesiyle Taşdemir’e anlamlı ziyaret

Bilkolejikırşehir1

Akademik Erteleme ve Psikolojik Etkileri

Seminerin ilk bölümünde, akademik ertelemenin ne olduğunu ve bu davranışın öğrenciler üzerindeki psikolojik etkilerini ele alındı. Dr. Ertuğrul Talu, erteleme davranışının bireyde stres, kaygı ve düşük özgüven gibi sorunlara yol açabileceğini belirtti. "Erteleme, zaman yönetimi eksikliğiyle değil, daha çok bireyin içsel çatışmalarıyla ilgilidir," diyerek öğrencilerin bu durumla başa çıkabilmesi için farkındalık kazanmalarının önemini vurgulayarak; "Akademik erteleme, yalnızca bir alışkanlık değil, aynı zamanda psikolojik bir engeldir. Bu durumla başa çıkmanın yolu, bireysel farkındalık ve etkili stratejiler geliştirmektir."

Seminerin ikinci bölümünde, akademik erteleme ile mücadele etmek için önerilen çözüm yolları üzerinde duruldu. Psikolojik Danışman Dilek Köksal, öğrencilere zaman yönetimi becerilerini geliştirmeleri ve hedef belirleme konusunda rehberlik etti. Ayrıca, ertelemenin önüne geçmek için öğrencilerin küçük adımlar atarak süreçleri yönetmeleri gerektiği ifade ederek; "Zaman yönetimi, sadece bir teknik beceri değil, aynı zamanda bireyin kendisine olan güvenini inşa etmesinde önemli bir adımdır." dedi.

Kırşehirbil

Seminere katılan öğrenciler, akademik erteleme ile ilgili duydukları endişeleri ve çözüm önerilerini paylaştılar. Katılımcılar, seminerin kendileri için oldukça faydalı olduğunu belirterek, öğrendikleri yeni stratejilerle ders çalışma alışkanlıklarını iyileştirmeyi planladıklarını ifade ettiler.

Seminer, öğrenciler için sadece bir bilgi aktarımı değil, aynı zamanda kendi öğrenme süreçlerini gözden geçirmeleri ve geliştirmeleri için bir fırsat sundu. Katılımcılar, seminer sonunda hem bireysel gelişimlerini hem de akademik başarılarını artırmak adına çeşitli adımlar atacaklarını belirttiler.

Muhabir: SEDANUR ASAN