Kırşehir’de Açık Kapı Şube Müdürlüğü, 2024 yılında 5 bin 179 vatandaşa farklı alanlarda destek sundu.
Kırşehir Valiliği, Açık Kapı Şube Müdürlüğünce yürütülen 2024 yılında kurum faaliyetleri hakkında sosyal medya üzerinden açıklama yaptı. Yapılan açıklamada iş bulmadan sosyal hizmetlere, eğitimden sağlık konularına kadar birçok alanda yürütülen çalışmaların detayları paylaşıldı. 2024 yılında toplamda 5 bin 179 kişiye hizmet verildiğinin belirtildiği açıklamada, her alanda yapılan çalışmalar ve başvuru sayıları şöyle açıklandı:
Çalışma ve Sosyal Güvenlik; İş ihtiyacı olan 80 erkek ve 70 kadın vatandaşa iş ve meslek danışmanları aracılığıyla iş bulması konusunda yardımcı olundu. 150 başvuru yapıldı.
Çevre Şehircilik; Çevre sorunları yaşayan vatandaşların talepleri karşılandı. 15 başvuru yapıldı.
Deprem; Kırşehir’e gelen 956 depremzede vatandaşlara barınma, gıda ve sosyal destek sağlandı. 956 başvuru yapıldı.
Diğer; Sair konularda vatandaşlarımıza yönlendirme ve bilgilendirme yapıldı. 484 başvuru yapıldı.
Sosyal hizmetler; Nakdi yardıma ihtiyacı olan 2 bin 342 vatandaşa nakdi destek verilmesi sağlandı. Evde temizlik hizmetinden faydalanmak isteyen 94 yaşlı vatandaşın bu hizmetten faydalanması sağlandı. Kömür talebi olan 200 vatandaşın talepleri alındı ve incelemesi tamamlandıktan sonra şartları tutan vatandaşların talepleri ilgili kurumca karşılandı. Huzurevinde kalmak talebi ile gelen 48 yaşlının talepleri alınarak kendilerine mihmandarlık hizmeti verildi. Engelli maaşı ve evde bakım maaşından faydalanan 74 vatandaşların yaşadığı sorunlar; maaş kesilmesi, maaş bağlanması konusunda gerekli bilgilendirme ve yönlendirme sağlandı. Sosyo-ekonomik destek talebi olan parçalanmış 157 ailenin talepleri alınarak ilgili kurumca incelenmesi sağlandı. Sığınma evi talebiyle gelen şiddet mağduru 8 kadın vatandaşımıza mihmandarlık yapılarak ve talepleri karşılandı. Toplam 2 bin 923 başvuru yapıldı.
Din Hizmetleri; Cami temizliği konusundaki talepler karşılandı. 5 başvuru yapıldı.
Eğitim; Kırşehir’de öğrenci, veli ve öğretmen vatandaşlarımızın talep, şikâyet ve önerileri karşılandı. 360 başvuru yapıldı.
Ekonomi ve Sanayi; Tüketicilerin yaşamış olduğu sıkıntılarda yönlendirme ve bilgilendirme yapıldı. 18 başvuru yapıldı.
Emniyet ve Güvenlik Hizmetleri; Trafikte yazılan cezaların itirazı ve güvenlik sorunları yaşayan vatandaşların talepleri kurumlar aracılığıyla çözümlendi. 25 başvuru yapıldı.
Enerji; Sokak lambaları ve elektrik arızaları ile ilgili sorunlar çözümlenmesi sağlandı. 5 başvuru yapıldı.
Gençlik Spor; Barınma ihtiyacı olan öğrencilerin sorunları çözümlendi. 117 başvuru yapıldı.
Gıda Tarım Hayvancılık; Vatandaşların tarımsal faaliyetlerde yaşadığı sorunlarla alakalı yönlendirme sağlanarak çözüme ulaşıldı. 26 başvuru yapıldı.
Kültür ve Turizm; Kırşehir'in tanıtımına yönelik bilgi talepleri karşılandı. 12 başvuru yapıldı.
Doğa Koruma ve Milli Parklar; Sokak hayvanlarının beslenmesi talepleri karşılandı. 14 başvuru yapıldı
Sağlık; Bağımlılıkla mücadele kapsamında ailesinde bağımlı olan 57 vatandaşın talepleri alındı, yönlendirme ve bilgilendirme yapıldı. 57 başvuru yapıldı.
Yerel Yönetimler; Yol yapımı, dolmuş güzergâhı ve durak talepleri ile gelen 12 vatandaş bilgilendirilerek ilgili kurumlara yönlendirildi. 12 başvuru yapıldı.
2024 yılı boyunca Kırşehir Açık Kapı Şube Müdürlüğü, toplamda 5 bin 179 vatandaşın talep ve sorunlarına çözüm üreterek, il genelinde örnek bir hizmet anlayışı sergiledi.